Buscar sobre alimentación y salud

Mi foto
ALMASSORA, 12550, Castelló , Spain
Avda. José Ortiz, 19, Bajo D

La veritat dels aliments, la mentida del anuncis

Hui un pacient em preguntava si era millor la tonyina de llauna amb oli d'oliva o amb oli de girasol. Pel que pareix, algu li havia dit que, en el cas de les conserves, són millors les d'oli de girasol perquè l'oli d'oliva que utilitzen és de molt baixa qualitat, tot i que siguen més cares les conserves d'oli d'oliva.
Bé, doncs no es pot fer una recomanació ferma al respecte perquè no hi ha documentació que corrobore que totes les empreses alimentàries que comercialitzen tonyina en conserva utilitzen oli d'oliva de baixa qualitat. 
Aquest pacient deia que quan ha de triar una conserva sempre agarra la que duu oli d'oliva, sense qüestionar-se res més. Òbviament! Si haguèssim d'indagar la qualitat de tot el que mengem no fariem res més en tot el dia. D'això ja se n'han d'ocupar Conselleria de Sanitat i Saout Pública. Mentrestant la indústria alimentària coneix perfectament el consumidor i sap quin ham ha d'emprar per a que comprem el producte més car.
No està bé que ens facen creure que el seu iogurt és el millor del món perquè duu oli d'oliva perquè per una banda no és cert i a més a més es lucren de la mentida (el preu sempre puja degut a la suposada exclussivitat d'un producte miraculós). No, no  està bé senyors lectors, ja n'hi ha prou que se n'aprofiten del nostre interés per l'autocura.
Les persones alienes al món professional de l'alimentació continuen sent víctima de les publicitats enganyoses de "superaliments"; fa falta que hi hagen campanyes i polítiques que ho denuncien.

CAMPANYA CONTRA L'ESTAFA ALIMENTÀRIA
Vaig tractar esta temàtica en una xarrada, en l'associació cultural La Tertúlia del Portal (Almassora), on vaig proposar la lectura d'uns productes alimentaris per ensenyar els assistents a identificar un possible aliment fraudulent. Modestament vaig fer difussió d'esta realitat que ens bombardeja cada dia desde la televisió i als envasos dels aliments, però em vaig sentir aliviada quan un matí de desembre del passat 2014 vaig vaig vore mentre viatjava en el metro de Barcelona el vídeo que us adjunte, obra de l'entitat Justícia Alimentària. Com veureu, en ell es denuncia públicament l'engany de les declaracions de salut o malaltia que fa la indústria alimentària per pujar les vendes dels miraculosos productes, majoritàriament més cars que els seus homòlegs.

El vídeo és boníssim i el que diu és ben cert.

I em despedeixo compartint una reflexió: si vols cuidar la teua salut per mig de l'alimentació deixa't estar de productes sofisticats, cars i absurdes. Deixa que un Diplomat/ graduat en Nutrició Humana i Dietètica revise la teua alimentació, així com quan tens febra vas al teu metge i no al curandero.

No hay comentarios:

Publicar un comentario